Thursday 27 November 2014

Meneruskan Mission Possible ku

Hai mulakan hari anda dgn senyum k..
Semalam tak sempat nk update ini blog sbb smalam spm kertas ekonomi asas and that the last paper for me!yahooooo...merdeka,merdeka tetaplah merdeka dan ia pasti menjadi sejarah!(buat lagu plak aku)..aishh sebut Alhamdulillah la wahai diri yg jahil ni..

Ok ok dh tak nk main2..balik kpd mission possible aku iaitu NAK KURUSKAN BADAN DLM MASA 2 BULAN! Hari ni kira dh hari ke-3 aku diet and bersenam..Syukur ke hadratnya sbb dgn jayanya aku turun 4kg dlm masa 3hari je!Bukan nk berlagak tapi aku nk bagi semangat kpd semua org yg korg bleh kuruskan bdn dgn cepat!Antaranya ialah:

1.KEYAKINAN
>Tersgtlah penting kalau korg mempunyai keyakinan yg tinggi!!sbb keyakinan mempengaruhi minda korg..

2.BERSABAR
>Jgn la putus asa klau dh workout bagai nk gila pastu bila timbang tak turun langsung!sbb kita jadi gemuk pon mengambil masa bertahun2..inikan nk kuruskan bdn yg comel kpd berat bdn yg ideal..bersabarlah wahai sahabat~hehe

3.JANGAN MAKAN FAST FOOD
>Klau korg nk tau fast food ni tersgtlah bahaya utk kesihatan..klau korg tau betapa bahayanya fast food mesti korg tak nk mkn dh..tapi tak dinafikan memang sedap hingga menjilat jari kan?but fikirkan tentang kesihatan..jgn sudah terhantuk baru tengadah!

Aku rasa tu je kot klau korg nk kuruskan bdn dgn cpt..tapi sbnrnya byk lagi tapi bagi aku 3 perkara ni paling penting!now aku nk tulis diet extreeeeemmm aku!haha.. takdelah boleh smpai mati kot!ok ini adalah makanan aku tiap2 hari..

PAGI
>Milo + oat pastu bancuh dgn air panas..aku slalu buat pekat2...

TENGAHARI
>Sup ayam,ikan stim dan sayur-sayuran

PETANG
>Kekacang dan Air Suam

MALAM
>Oat bancuh dgn air panas..

No comments:

Post a Comment